درمان سردرد میگرنی با تزریق بوتاکس

بسیاری از افراد بر این باورند که تزریق بوتاکس در جوان سازی پوست صورت و رفع چین و چروک موجود بروی پوست مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که تزریق بوتاکس کاربرد درمانی دارد و درمان سردرد میگرنی با تزریق بوتاکس امکان پذیر می باشد.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

استفاده از تزریق بوتاکس در درمان میگرن مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA قرار گرفته است. تزریق بوتاکس در افرادی که مبتلا به میگرن می باشند و این امر در روند زندگی آن ها تاثیر گذاشته است مورد استفاده قرار می گیرد این تزریق می تواند باعث طولانی شدن فاصله بین حملات سردرد به مدت 4 ماه شود

درمان سردرهای می گیرنی با استفاده از تزریق بوتاکس یک روش بسیار نوین می باشد که البته تاثیر گذاری آن موقتی می باشد و بیش از 3 تا 4 ماه دوام ندارد و در صورت نیاز تزریق باید دو مرتبه صورت گیرد.

درمان سردرد میگرنی با تزریق بوتاکس نیاز به تزریقات مکرر در گردن، پیشانی، سر و شانه ها دارد تزریق بوتاکس در این نواحی ناراحتی خاصی را ایجاد نمی کند

در حال حاضر نحوه تاثیر گذاری بوتاکس در درمان میگرن به طور دقیق مشخص نشده است. تزریق بوتاکس در ناحیه مورد نظر برای درمان میگرن باعث مهار ترشح ماده ای بنام استیل کولین می شود این ماده در شروع سردرد های میگرنی موثر می باشد

تاثیر گذاری بوتاکس در درمان سردرد های میگرنی

تزریق بوتاکس در درمان میگرن موقتی می باشد برخی از پزشکان تزریق پی در پی و مکرر بوتاکس را برای تاثیر بخشی بیشتر عنوان کرده اند و برخی دیگر بر این باورند که در جلسات بعدی تزریق بوتاکس، اثر گذاری آن کمتر می شود

عوارض جانبی تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس بسیار کم خطر و ایمن می باشد در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود و عوارضی را در بر نخواهد داشت. ممکن است پس از تزریق بوتاکس در ناحیه مورد نظر برای درمان میگرن قرمزی و تورم مشاهده شود که جای هیچ گونه نگرانی ندارد و به مرور زمان رفع می شود. افتادگی پلک یکی دیگر از عوارض تزریق بوتاکس در درمان میگرن می باشد که امکان رخ دادن آن بسیار نادر و کم می باشد.

دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن متخصصین پوست ایران